Naruto ccg - Pravidla

Ninja karty

Tyto karty jsou nejdůležitějšími kartami ve hře a hrají největší roli. Ninjové jsou bojovými experty s různými dovednostmi, od útoku na nepřátelskou vesnici po obranu své vlastní

Popis karty ninjy
- v pravém horním rohu symbol, určuje, jaké může používat techniky nebo v jakou chakru se tato karta změní
- v popisku pod obrázkem je název karty, jeho typ, hodnost, cena vyložení plus množství karet, které s ním musíte vyložit a změnit v chakru
- v rámečku pod obrázkem naleznete podrobný popis schopností
- v pravém dolním rohu je bojový styl a od něj nalevo je útok/obrana a nahoře je útok/obrana v případě zranění
Dejte pozor na počet typů ninjů ve svém balíčku!
Ninjové jsou hlavními kartami ve hře, proto byste měli dávat dobrý pozor jejich zastoupení ve svém balíčku. Obrázek (str.2, orig.) zobrazuje jednotlivý doporučený počet ninjů daného typu a jejich povolávací cenu. Můžete se držet navrhnutého počtu, nebo najít svou vlastní vítěznou strategii. Optimální počet taktik v balíčku je 25.

Karty Technik
Karty technik reprezentují ninjutsu chvaty, používané ninjy v seriálu Naruto.

Popis karty techniky
- v pravém horním rohu je symbol
- v popisku pod obrázkem je název karty, cena techniky v chakře, nutné symboly pro její použití
- v rámečku pod obrázkem naleznete podrobný popis

Karty technik jsou velmi silné a jedna jediná může zvrátit průběh celého boje. Nejspíše budete ve svém balíčku používat mezi 6 až 9 technikami. Dbejte však, abyste měli v balíčku karty, jejichž chakra symbol se shoduje se symboly vyžadovanými pro použití techniky. Optimální počet taktik v balíčku je mezi 6 až 9.

Karty Taktik
Popis karty taktiky
- v pravém horním rohu je symbol
- v popisku pod obrázkem je název karty, taktická cena plus množství karet, které s ním musíte vyložit a změnit v chakru
- v rámečku pod obrázkem naleznete podrobný popis

Tyto karty reprezentují množství událostí či povinností ve světě Naruta. Můžete použít pouze jednu kartu taktiky za kolo. Karty taktik jsou podpůrné karty. Zatímco technika je zodpovědná za útok, taktiky mají rozdílné účinky, jako např. líznutí karty, vyléčení ninjy či zabránění nepřátelským ninjům, aby se zúčastnili boje. Stejně jako u technik, je důležité, aby symboly na vašich kartách taktik souhlasily se symboly ostatních karet ve vašem balíčku. Optimální počet taktik v balíčku je mezi 6 až 9.

Karty klientů
Popis karty klienta
- v pravém horním rohu je symbol
- v popisku pod obrázkem je název karty a cena vyložení
- v rámečku pod obrázkem naleznete podrobný popis

Tyto karty zastupují různé lidi, kteří si najímají ninjy, aby za ně bojovali. Nemohou se sami zúčastnit boje, ale mohou ninjy podporovat různými efekty. Jsou využitelní i např. proto, že mají dva typy symbolů. Je dobré mít v balíčku okolo 2 klientů s patřičnými symboly. Jen jeden klient může být vyložen.


Potřeby pro hru
Hra se vždy hraje ve dvou hráčích. Každý hráč má svůj vlastní balíček, každý balíček musí mít přesně 50 karet (doporučené složení - cca. 25 ninjů, 9-15 technik, 6-10 taktik). Balíček nesmí obsahovat více jak 3 karty stejného názvu a pouze jednu legendární kartu.
Dále budete potřebovat herní podložku, každou pro jednoho hráče a jeden žeton pro označování, v jakém kole se hra nachází a žetony či mince.

Začátek hry
Každý hráč si připraví svůj herní plán a nastaví žeton pro označení kola na "0"
Hráči si zamíchají své balíčky, poté nechají protivníka sejmout. Hodem mincí určete, kdo začíná. Oba hráči si líznou počátečních 6 karet. Pokud s nimi nejsou spokojeni, mohou si balíček zamíchat a líznout si znovu, ale pouze jednou. Poté začíná samotná hra.

Popis herního plánu
1. prostor pro vítězné karty (10 pro vítězství)
2. váš tábor - místo kam vykládáte ninjy, klienty a taktiky, není omezeno, kolik karet se zde může nacházet.
3. balíček - zde umístěte svůj balíček
4. zde odhazujte použité karty
5. zde pokládejte karty jako chakru
6. zde máte nápovědu, jak postupuje herní kolo
7. zde zobrazujte, ve kterém kole se právě nacházíte

Pojmy ve hře
Váš tábor (Your Camp) - za normálních okolností máte možnost využívat karty zde umístěné a pokládat je lícem vzhůru

Nepřátelský tábor (Enemy Camp) - to stejné platí pro oponenta a jeho tábor

Ruka (Hand) - karty, které máte v ruce, držte lícem k sobě, aby je váš protivník neviděl, ale tak, aby si mohl kdykoli spočítat, kolik jich máte
Vítězné karty (Battle Winnings) - získávají se vítězstvím v boji s protivníkem. Tyto karty se pokládají lícem dolů a nesmíte se na ně podívat. 10 vám zajistí vítězství celé hry.

Chakra - tento pojem se vztahuje ke kartám, které jsou za účelem získání chakry položené na dané místo. Používají se s technikami, pokládají se lícem nahoru.

Změna karty v chakru - přesunete jednu či více karet do prostotu pro chakru. Když se karta mění v chakru, vždy se stává chakrou hráče, který danou kartu vlastní (ne ji jen využívá herním efektem)

Zahozená karta (Trash Card) - karty se odhazují lícem nahoru, každý hráč se může podívat, jaké karty byly odhozeny

Zahoďte kartu - karta se přesune do prostoru pro odhozené karty, odhozená karta se přesune do prostoru hráče, který ji vlastní

(this card) - text karty se vztahuje ke kartě samotné

Bojový styl (Fighting Style) - např. ninjutsu, taijutsu, fang, sand, mist…

X - vyjadřuje měnící se hodnotu

Genin - vztahuje se k ninjům a klientům, kteří mají v popisu "genin"

Genin + male - to samé, některé karty vyžadují specifickou kombinaci popisu, takže pokud karta vyžaduje genin + male, ninja, na kterého by byla tato karta použita, musí mít obě tyto vlastnosti

Intelekt (Intelect) - reprezentuje znalosti a inteligenci ninjů a používá se v "boji inteligence". Ninja, který nemá vyplněnou míru inteligence, se bere jako by měl inteligenci 0. Hodnota intelektu se nemění, pokud je ninja zraněn.

Protiakce (Counteract) - pokud způsobíte že protivníkova karta neúčinkuje, její cena se však hráči nevrací

Rozhodnutí boje - určení, který tým ninjů vyhrál a kolik jeho výhra přinesla vítězných karet

Žeton kol (Turn Marker) - označuje, ve kterém kole se právě hra nachází (z důvodu vykládaní ninjů)

Postup hry
Hráč, který je na řadě, se nazývá aktivním hráčem, druhý hráč je ne-aktivní. Hráči se střídají, aktivní hráč útočí, ne-aktivní hráč se brání.
Vítězí hráč, který získá 10 vítězných karet, pokud mají oba hráči 10, vítězí aktivní hráč. Rovněž hráč prohraje, pokud již nemá žádné karty ve svém balíčku. Pokud oba hráči nemají žádné karty, aktivní hráč prohrává.



Přehled herního kola
Začátek kol
- líznutí karty
Plánovací fáze
- vyložení ninjy
- použití taktiky
- změna karty (karet) v chakru
- vyložení klienta
Formační fáze
- vytvoření týmů
Bitevní fáze
- akce útočníka
- akce obránce
- zahrání technik (oba hráči)
- střet
- návrat ninjů do tábora
Konec kola
- rozhodnutí o vítězi (kontrola zda někdo nemá už 10 vítězných karet)
- kontrola počtu karet v ruce (ne více než 6)
- Posunutí žetonu kola

Na řadě je druhý hráč.
Doporučujeme, abyste si navzájem ohlašovali, v jaké fázi kola jste a kdy fázi končíte, předejdete tak zbytečným sporům.

Bližší pohled na herní kolo
Začátek kola
1. Líznutí karty
Hráč si lízne vrchní kartu ze svého balíčku. Jakýkoli efekt, který nastává na začátku kola, se provádí až po líznutí. Následující akce 2-4 můžete provést v libovolném pořadí

2. Vyložení ninjy
Můžete vyložit jen jednoho ninju za kolo, jeho jméno se nesmí shodovat s jiným ninjou ve vašem táboře. Jeho cena vyložení (číslo napravo od názvu karty) musí být stejná nebo nižší, než kolo, ve kterém se nacházíte. Pokud vykládáte ninju s cenou vyložení dalších karet, musíte daného ninju vyložit s počtem karet, které vyžaduje a které mají stejný symbol. Takto vyložené karty změňte na chakru. Vyložený ninja je zdravý a položený "na výšku"

3. Použití taktiky
Můžete zahrát jen jednu kartu taktiky za kolo. Pro vyložení taktiky, která má vykládací cenu v kartách, vyložte daný počet karet s náležejícími symboly a změňte je v chakru. Pro použití taktiky musí být vaše taktická hodnota stejná nebo vyšší než taktická cena karty. Vaše taktická hodnota je součet vašich ninjů a klientů (zdravých i zraněných). Pokud taktika vyžaduje cíl, určete jej. Pokud nemůžete určit cíl, nemůžete ani použít taktiku. Použité taktiky se mění v chakru, jakmile je vyřešen jejich účinek.



4. Změna karet v chakru
Můžete přesunout jednu či více karet ze své ruky do prostoru pro chakru. Efekty karet se však neuplatňují.

5. Vyložení klienta
Stejná pravidla jako pro vykládaní ninjy, můžete vyložit klienta ve stejném kole jako jste vyložili ninju.

Formační fáze
1. Vytvoření týmů
Tým může mít jednoho až 3 členy, můžete vytvořit libovolný počet týmů. Pokud není řečeno jinak (např. efektem karty), ninja právě vyložený vytvoří svůj samostatný tým (1 ninja). Týmy, které vytvoříte, nemůžete změnit až do další formační fáze. Tvořte tedy týmy opatrně a s ohledem na protivníka. Rozpusťte tým, který dobře nespolupracuje.
Pozn. V nultém kole první hráč zahraje tuto fázi a přeskočí ke konci kola.

Bitevní fáze
1. Akce útočníka
Aktivní hráč oznámí, které jeho týmy zaútočí.
- stanoví týmy, které budou bojovat
- zvolí vedoucího ninju v každém týmu. Zbytek týmu je jeho podpora (poskládejte ninjy tak, aby se lehce překrývali, vedoucího ninju dejte navrch)

2. Akce obránce
Zvolí, které jeho týmy se zúčastní boje
- počet týmů, které se budou bránit nesmí překročit počet týmů, které útočí. Ne všechny týmy se musí zapojit do obrany
- každý tým může bránit jeden útočící tým (obránce si zvolí, který tým kdo brání)
- zvolí vedoucího ninju
útočící a bránící týmy jsou nyní v souboji. Útočící tým, který není bráněn, v souboji není. Ninjové a týmy, které neútočí či nebrání, se boje neúčastní.

3. Výměna technik
V této chvíli hráči hrají techniky z ruky. Pokud je technika zahrána, vytvoří se řetěz, ve kterém má technika místo podle pořadí, v jakém byla zahrána (pokud se hraje více technik) efekt techniky se uplatní až poté, co se vyřeší řetěz.
- použití techniky - vyberte uživatele techniky (pokud má karta nějakou podmínku (condition), pouze ninja splňující podmínku může danou techniku použít). Ninjové, kteří se neúčastní boje, nemohou použít techniku
- vyberte cíl techniky (target) - některé techniky cíl nevyžadují
- zaplaťte cenu techniky - počet karet chakry, které musíte odhodit, abyste mohli techniku zahrát. Některé techniky vyžadují daný symbol chakry, některé techniky vyžadují specifický symbol (nebo více symbolů) plus počet libovolných karet chakry (číslo v červeném kolečku).

Řetěz - na vaši techniku může zareagovat soupeř svou vlastní technikou na ni rovněž můžete zareagovat vy další technikou, nebo také nemusíte. Poté je opět řada na protihráči, zda chce ještě použít další techniku. Takto se hráči střídají, dokud nechtějí oba už použít žádnou další techniku. Pokud chtějí použít techniku ve stejnou chvíli oba hráči, přednost má ten, který předtím žádnou nepoužil.
- poté, co máte hotový řetěz, vyřešte účinky technik v opačném pořadí, než byly karty zahrány. Použité karty změňte v chakru. Pokud účinek karty nevejde v platnost (např. v důsledku jiné karty), účinek neplatí, ale karta se stejně mění v chakru (a chakra, která byla použita k zahrání této techniky se nevrací)
- řetěz se může vytvořit vícekrát, pokud žádný hráč již nechce v hraní technik pokračovat, postupuje se do fáze střetu

4. Střet
Spočítejte útočnou sílu týmů - součet útoku vedoucího ninjy a obraných čísel podpůrných ninjů
A. Týmy, které nejsou v souboji
- síla týmu je 4 a nižší - normální vítězství, které vám získá jednu vítěznou kartu (vrchní karta soupeřova balíčku)
- síla týmu je 5 a více - velké vítězství - získá vám dvě vítězné karty
B. Týmy, které jsou v souboji
- výsledek bitvy záleží na rozdílech síly
- rozdíl síly je 1 až 4 - vítězství - jedna vítězná karta, tým s nižší hodnotou prohrává a jeho vedoucí ninja obdrží jedno zranění (otočí se o 90° a používají se hodnoty na boku karty) a je nyní "zraněn"
- rozdíl síly je 5 a více - velké vítězství - dvě vítězné karty, vedoucí ninja týmu, který prohrál, obdrží 2 zranění (je mrtev a odhozen), zbytek týmu obdrží jedno zranění
- remíza - oba přední ninjové obdrží jedno zranění
C. souboj intelektů
pro tento typ souboje nahraďte normální sílu týmu mírou inteligence členů týmu (součet jejich hodnot). Ninja, který nemá hodnotu intelektu se bere, jakoby měl hodnotu 0
D. Návrat
- týmy se vrátí do táborů
- týmy mají stav "neúčastní se boje"

Konec kola
Pokud má hráč v tuto chvíli 10 vítězných karet, stává se vítězem, pokud nemá žádné karty, prohrál. Pokud má hráč 10 vítězných karet, ale žádné karty v balíčku, stejně vyhrál.

Pokud má hráč v ruce 7 a více karet, musí je zahodit na počet 6. Toto se týká pouze aktivního hráče.

Pokud žádný hráč nevyhrál, hra pokračuje a aktivní hráč se stává ne-aktivním a tak až do té doby, dokud jeden hráč nezvítězí.

Posune se žeton kola.

Zranění
Pokud je ninja zraněn, otočte jej o 90° a používejte hodnoty na boku jeho karty. Pokud obdrží další zranění, je mrtev (pokud obdrží přímo 2 zranění, je mrtev okamžitě).
- pokud je ninja zraněn, všechny jeho schopnosti na kartě jsou neúčinné (pokud nemá dodatek že zůstávají v platnosti, i pokud je ninja zraněn - remains valid
- zraněný ninja může být vyléčen pomocí tzv. Treatment
Ostatní pravidla
Text na kartě ninjy nebo klienta
Tento text je platný, dokud je ninja v táboře a zdráv. Text klienta je platný, dokud je klient v táboře.

Karty se dvěma symboly
Některé karty mohou mít 2 symboly, můžete použít který potřebujete. Pokud je taková karta chakrou, můžete si zvolit, kterou chakru vám přinese, ne však obě dvě.

Vlastník karty/vaše karta
Vlastník karty je hráč, který kartu má/měl ve svém balíčku. Avšak efektem ve hře se může stát, že nepřítel může používat vaši kartu jako svoji. Stále jste však vlastníkem karty a ve chvíli kdy je karta odhozena, je tak učiněno na váš odhazovací balíček. Pokud se karta mění v chakru, stává se vaší chakrou, ne protivníkovou.

Určení místa pro herní efekt
Pokud karta vyžaduje nějaký efekt se slovem deck, trash, vždy se tím myslí váš balíček, váš odhazovací prostor, váš tábor.

Tým 4 ninjů a více
Může se stát, že po souboji skončí některý tým se 4 a více členy díky nějakému efektu. Přejděte to, ale v příští formační fázi musíte takový tým rozpustit na maximální 3 členy.

Hodnost
Označeno v popisku ninjy. Hodnosti podle posloupnosti od nejnižší:
Academy student
Genin
Chunin
Speciál Jonin
Jonin
Satoosa (Sanin) - stejná úroveň

Např. pokud efekt působí na ninju Genina a nižšího, působí ještě na academy studenta.

Ninja Hunter a Rouge ninja nemají hodnost. Pokud však mají dodatek (např. Chunin), tak danou hodnost mají


Klíčová slova karet:
Valid:
- efekt je platný, i ve zraněném stavu
Condition
- musí být splněna daná podmínka, aby mohla být technika použita. Ninja, který podmínku nesplňuje, nemůže techniku použít
Target
- cíl efektu karty, pokud nemůžete určit cíl, nelze kartu použít, některé karty vyžadují více cílů
Treatment
- vyléčení ninjy do zdravého stavu
Interruption
- taktiky, které jsou označeny interruption, mohou být použity pouze v protivníkově kole
Name:X
- Ninja s Name:X má své vlastní jméno stejně jako X, pokud ninja se jménem X už je vyložen ve vašem táboře, nemůže dalšího se jménem X vyložit
Permanent
- na rozdíl od ostatních taktik, efekt této karty je platný, dokud je ve vašem táboře
Permanent:X
- tyto taktiky se vyloží do tábora s určitým počtem žetonů. Každé kolo jeden oddělejte, jakmile jsou všechny pryč, změňte kartu v chakru.

Tvorba www stránek zdarma Webnode